Thursday, March 08, 2007

Ladies Who Lunch

Ladies who lunch, end up drunk in Spanish class! ;-)

Een late lunch op een terrasje in Noe Valley (het was hier 18 graden onder een stralend blauwe hemel) met mijn Nederlandse vriendin Ruchamah heeft ertoe geleid dat ik vanavond dronken in de Spaanse les zat. Met ons tweetjes hebben we een fles rode wijn leeggedronken, elk maar een klein beetje gegeten (mmm, chocolate soufle), en vooral heel veel gebabbeld. Pas toen we van tafel opstonden, voelden we allebei dat we iets teveel op hadden, maar toen was het te laat natuurlijk. Een uurtje later kwam ik aan bij Casa Hispana, en sprak ik tot mijn stomme verbazing ineens veel beter Spaans dan voordien. Echt waar, de leraar heeft me zelfs verschillende complimentjes gegeven! ;-) Tegen het einde van de les was ik weer helemaal nuchter, net op tijd om zonder problemen de tram terug naar huis te nemen.

Ladies who lunch, doen dat voortaan niet meer met alcohol op dinsdag en donderdag. ;-)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, best grappig!

10:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Heel herkenbaar!Dat de meest gecompliceerde zinnen zonder moeite uit je mond vloeien als je ietsje alcohol gedronken hebt... (in het Engels dan). Maar het geldt niet meer als je teveel op hebt, hoor!!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

6:02 AM  
Blogger Sofie & Bart said...

Ja 't is inderdaad super weer de laatste dagen. Zondag wordt het zomers heet. Als je tips hebt voor restaurants met terras (in de zon), mag je die altijd laten weten. Wij hebben vorige week Samovar Tea Lounge in Yerba Buena Gardens ontdekt. Super lekkere tea en ook het eten was heel lekker. Ook Triptych (vlak bij ons) zou een tuin met terras hebben, maar we zijn daar enkel nog maar binnen geweest 's avonds.

Ik heb de indruk dat de meeste cafes/restaurants hier ofwel geen terras hebben ofwel een terras aan een drukke straat. Dus alle tips zijn welkom.

Btw: we moeten nog is afspreken!

11:17 AM  
Blogger marijke said...

Probeer Crossroads eens (op Delancey en Embarcadero), heerlijk terras, lekker eten voor een zeer redelijke prijs. Als jullie morgen/zaterdag nog niks te doen hebben, kunnen we misschien daar afspreken.

12:00 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Hey, dat kennen we idd nog niet. Morgen gaan we om 10u30 in de voormiddag (raar maar waar, lang verhaal) naar de film met Sofie haar collega's en ik vermoed dat we daarna wel ergens gaan eten. Dus misschien beter een andere keer afspreken (zondag brunch?) of eventueel vanavond/zaterdagavond. Je kan altijd mailen op bart dot adams at gmail dot com of sofie dot pollin at gmail dot com.

12:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Die gevaarlijke lunches toch he ;-)

8:26 AM  

Post a Comment

<< Home