Thursday, February 22, 2007

Tour of California

Zondag zijn Dave en ik naar de proloog van de Amgen Tour of California gaan kijken. De pers beschrijft dit evenement als de plaatselijke Tour de France, waaraan de beste wielrenners ter wereld deelnemen ("de wereld" zijnde de Verenigde Staten natuurlijk). ;-) Er deden wel wat bekende mannen mee (Levi Leipheimer, George Hincapie, Ivan Basso, Paolo Bettini,...) en ook wat mij totaal onbekende Belgen (Jurgen Van De Walle, Geert Verheyen,...). De proloog bestond uit een tijdritje van ocharme 1,9 miles waarvan het eerste stuk zo vlak als een biljartlaken en het tweede stuk recht omhoog naar een van de mooiste uitzichtpunten over San Francisco en de Bay, Coit Tower. Dave en ik hebben het hele parcours gewandeld (een mooie "sunday work out") tussen de horden wielerfans (ja, tegen alle verwachting in zijn er hier best wel veel wielerfans). De sfeer was geweldig, het weer was uitstekend, kortom, 't was weer een mooie zondag in SF... (Wanneer komt er nu eindelijk eens iemand naar hier om er mee van te genieten?!)

De start...


De finish...


The view...

3 Comments:

Blogger Kevin said...

Ik ken dat gevoel, dat niemand je komt bezoeken. Het kost natuurlijk wel een stevige duit maar het is toch echt niet onoverkomelijk. Daarbij is het een unieke kans voor die Belgskes om eens wat verder op reis te gaan zonder een duur hotel te moeten betalen. En toch gaan ze liever naar de Alpen of naar Spanje ofzo... Booooring! :)

3:04 PM  
Blogger @nn said...

Weet je "Amgen" kan ik zo zien liggen vanuit mijn raam, een zeer groot en winstgevend bedrijf in Thousand Oaks. Een paar weken geleden zag ik regelmatig hollanders fietsen als voorbereiding op die tour.
Ja, inderdaad, er zijn hier ook zeer veel wielerfans, verwonderlijk? Ik denk het niet als je ziet hoeveel hier gefietst wordt in de vrije tijd.

10:02 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Inderdaad, ik heb hier ook al het gevoel dat hier serieuze wielerfanaten zitten. Op de Caltrain krioelt het ervan. Een paar weken geleden heb ik ze even afgeluisterd: ze gingen binnenkort naar Belgie (!) gaan om de Ronde van Vlaanderen te gaan fietsen. Blijkbaar is SF ook een goede plaats om en koopje te doen als je een koersfiets zou willen kopen. Tot nu heb ik mij wel nog kunnen inhouden ;-)

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home