Friday, February 23, 2007

Another Earthquake...

't Was weeral een tijdje geleden, maar vandaag hebben we nog eens een aardbeving gevoeld. En als je dan gaat kijken op de website van US Geological Survey blijkt dat er hier bijna alle dagen wel een aardbevinkje plaatsvindt, maar dat ze meestal zo licht zijn dat het niet opvalt.

Rond kwart voor vier vanmiddag was er een schok van 3.4 met als epicentrum Berkeley. En dat is dus blijkbaar sterk genoeg om bij ons thuis te voelen. 't Was een heel andere aardbeving dan de vorige die we gevoeld hebben: deze duurde maar een fractie van een seconde terwijl de vorige toch een tiental seconden duurde, en deze voelde ook meer als een "jump" (stel je voor dat iemand een heel zware deur heel hard dichtsmijt zodat het meubilair wat opspringt) terwijl de vorige meer als een aanrollende golf voelde. Ik heb ook heel braafjes het "aardbevingsmeldingsformulier" op de website ingevuld zodat de gegevens in de statistieken kunnen worden opgenomen. En ik heb er nog maar eens aan gedacht dat onze "earthquake preparedness kit" nog steeds niet volledig in orde is. ;-)

5 Comments:

Blogger saskia said...

Ook hier beeft de aarde wel bijna elke dag, maar op al die maanden heb ik er nog geen gevoeld. Maar de dichtsbijzijnde die dan ook wat sterker was, was dan ook weer minstens 100 miles ver weg. Mijn enig gevoelde aardbeving is nog altijd van in Belgie (jaja raar maar waar), k vermoed ergens 2001/2002.

9:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik heb gelukkig nog nooit ervaren hoe het voelt. Lijkt me best eng. Ik wist ook niet dat je een speciale nood kit voor hebt. Wat zit er dan zoal in? Klinkt misschien erg blond, maar ik had er nog nooit van gehoort.

gr Petra

5:43 PM  
Blogger marijke said...

In de "earthquake preparedness kit" kan o.a. zitten: zaklampen, EHBO-materiaal, een kopie van alle belangrijke papieren, dekens, water,... Je zou voldoende spullen moeten hebben om 3 dagen door te komen.

6:40 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

En duct tape! Moet je altijd bij hebben ;-)

7:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Allé, ik denk dat we het weer maar eens gemist hebben... blijkbaar was het niet sterk genoeg om helemaal tot hier te geraken. Laten we hopen dat we nooit zo'n preparedness kit zullen nodig hebben.

3:48 PM  

Post a Comment

<< Home