Wednesday, March 14, 2007

Danielle Steel

't Is hier nog steeds zomer (temperaturen tussen 20 en 24 graden en geen wolkje aan de lucht), dus ik had in de bibliotheek wat zwembad-lectuur gezocht: een roman van Danielle Steel. Zij is een van de best verkopende Amerikaanse auteurs, vooral bekend omwille van haar 'drama romance novels', is vijf keer getrouwd en gescheiden (waarvan 2 keer met veroordeelde misdadigers), heeft daar 9 kinderen aan overgehouden, en woont in een van de grootste 'mansions' van San Francisco (Spreckels Mansion).
Ik zal jullie een groot plezier doen en mijn bespreking van het boek (Dating Game) zeer summier houden: Lees het niet! Neem nooit een boek van haar mee naar huis (tenzij een van de paperback versies om de haard mee aan te steken). Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom deze dame al meer dan 600 miljoen boeken verkocht heeft, dus dat is dan nog maar eens een verschil tussen mij en heel veel Amerikanen. ;-)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tja, ik vraag me eveneens af wie er allemaal kijkt naar die 'flutseries' op de televisie? Waarschijnlijk, diezelfde mensen. Maar vergis je niet : die vind je in Belgie eveneens, hoor!

Groetjes,

7:17 PM  
Blogger Petra said...

Nouou, mijn heel Nederlandse moeder zweert bij Danielle Steele (er staat toch een -e achter haar naam of heb ik het mis?). Maar ja, die is ook zo gek als een deur. Zelf heb ik er nooit een geprobeerd, haar onderwerpen trekken me niet. Maar ja, er zijn legio Nederlandse boeken, die ik met plezier in het vuur gooi, want ik kom er niet door. Ik ben nogal "picky" met mijn lectuur ;).

7:52 PM  
Blogger marijke said...

@ Kasaka: op dit boek staat alleszins geen 'e' achter haar naam. misschien zijn er twee 'danielle steel(e)s'

@ Hilde: maar in belgie halen deze boeken de bestsellerlijsten niet!

8:58 AM  
Blogger kastelke said...

Misschien lenen haar boeken zich uitstekend om de open haard mee aan te maken? ;-)

3:04 PM  

Post a Comment

<< Home