Monday, March 12, 2007

Toerist in San Francisco

Mijn allereerste aankoop in San Francisco was natuurlijk een paar schoenen (je kan hier ongelooflijk goedkoop schoenen kopen, laat dit een incentive zijn voor mijn vriendinnen om toch eens tot hier te komen!), maar een van mijn andere aankopen was een doosje met daarin 50 kaartjes met wandelingen in de stad: City Walks San Francisco, 50 adventures on foot. Afgelopen weekend (onder een blauwe hemel en met temperaturen tot 26 graden celsius!!!, I love winters in SF) zijn Dave en ik dus op pad gegaan: Een 'easy' (North Beach) en twee 'steep' (Telegraph Hill en Russian Hill) walks stonden op het programma. En geloof me, 'steep' wil zeggen 'bijzonder steil'. ;-)

North Beach is een gezellige wijk met veel Italiaanse restaurantjes, Washington Square Park, leuke boetiekjes en de beroemde City Lights Bookstore. People watching a volonte!

Telegraph Hill hangt tegen een heuvel en heeft als belangrijkste attractie Coit Tower (vanwaar je een prachtig uitzicht over de stad en de baai hebt) en de verschillende 'stairways' (als de berg te steil wordt, wordt de straat vervangen door trappen). Heel speciaal, en 'typisch' San Francisco!
Russian Hill herbergt de beroemdste straat van SF, the crookedest street oftewel Lombard Street between Hyde and Leavenworth (altijd een garantie om foto's te kunnen nemen van Japannertjes) en heel mooie uitzichten over de stad en de baai (da's natuurlijk het voordeel van die bergen - heuvels in de stad).

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Altijd leuk als je eens de toerist mag uithangen in eigen stad... En zeker als je een heerlijk weertje hebt!

Dat is daar nogal heuvelachtig, zo te zien! Mooie foto's!

Groetjes,

12:52 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Ik dacht dat typisch San Francisco was om op een steile berg een straat recht omhoog te trekken (i.p.v. de haarspeldbochten die je typisch in Europa zou zien). De SF Bicycle map geeft dan ook mooi met kleurtjes aan welke wegen je moet vermijden (sommige zijn echt ondoenbaar met de fiets).

10:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hey! Ik lees je blog altijd met veel plezier, dit is m’n eerste reactie hier. Wandelingen zijn inderdaad super in San Francisco. In de twee keer dat ik er ben geweest heb ik veel te voet afgelegd, en daar is de stad ideaal voor (in tegenstelling tot LA). Ik heb m’n moeder zelfs een keer California Street opgesleept, naar Grace Cathedral. Was het uiteindelijk wel waard, maar niet echt voor herhaling vatbaar. Hadden beter de cable tram naar boven kunnen nemen. Schrijf vooral lekker door! Groetjes! :)

5:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

De twee "steep streets" die je noemt, hebben wij verleden jaar ook te voet afgelegd... inderdaad: het ging steil omhoog! Maar wel leuk om mooie foto's te kunnen maken al "klimmend". Het weekendweer was natuurlijk bevorderlijk voor al dat stappen... prachtig gewoonweg!

Kristine@LA

7:07 PM  
Blogger blips said...

Ik zit me nu ook alweer te verheugen als ik dit lees, In juni lekker een weekje in San Jose voor cursus en dan een weekje vrij in SF. Moet dan ook maar eens zo'n setje kaartjes aanschaffen alhoewel 50 in een week niet zal gaan. Maar door jouw beschrijvingen krijg ik wel een idee. Wat ik zeker ga doen is wat panorama foto's maken.

7:31 PM  

Post a Comment

<< Home