Thursday, May 10, 2007

Picasso And American Art

Vandaag ben ik naar de tentoonstelling "Picasso and American Art" in het MoMA (Museum of Modern Art) geweest. Gratis en voor niks, dankzij mijn Duitse vriendin Yvonne die een rekening heeft bij Bank of America en daarom de hele maand mei gratis toegang heeft (voor 2 personen zelfs) tot bijna alle musea in San Francisco. Da's nog eens een leuk extraatje bij een rekening! ;-)

Het MoMA ligt in SoMa (sorry, kon het niet laten), dus vlakbij ons appartement. Het gebouw is een kunstwerk op zich, en al helemaal als je het van de overkant van de straat bekijkt (vanuit Yerba Buena Gardens). De foto is niet vandaag genomen, maar wel tijdens onze pre-move visit in mei vorig jaar. Vandaag was het weer veel beter (een helderblauwe lucht) maar was ik mijn camera vergeten (dat gebeurt bijna nooit).


De tentoonstelling zelf was goed opgesteld en van uitleg voorzien, met veel werken van Amerikaanse artiesten waar ik nog maar weinig tot niks van gezien had: (eindelijk) Jackson Pollock, Roy Lichtenstein, Willem de Kooning, Andy Warhol,...

2 Comments:

Blogger @nn said...

Leuk. Maar ik dacht dat musea hier gratis zijn, of tenminste toch op bepaalde dagen? Degene die ik ken rond Los Angeles dan toch.

11:44 PM  
Blogger marijke said...

Hier in San Francisco zijn de meeste musea gratis op de eerste dinsdag van de maand, de rest van de tijd zijn ze zelfs vrij duur.

8:05 AM  

Post a Comment

<< Home