Monday, May 14, 2007

Operator! Operator! Grr...

Om het effe met een niet zo mooie Amerikaanse uitdrukking te zeggen: "Who do you have to f*** to get some service here?!" Vanochtend wou ik snel mijn via Connections geboekte ticket op mijn Mileage Plus Card van United zetten, en dus belde ik naar customer service bij United. En daar raakte ik verstrikt in 1 van die systemen waar mijn echtgenoot de kost mee verdient: een IVR (een interactive voice response, 'interactive' mag met een serieuze korrel zout genomen worden). U kent ze wel, die machinale 'menselijke' stemmen die de telefoon opnemen en je zo lang mogelijk aan het lijntje houden door allerlei opties te geven ("voor a druk op 1",...) behalve de optie waar jij op zit te wachten. Die systemen reageren dus niet op geroep, getier, gehuil en gesmeek (trust me, ik heb het allemaal geprobeerd vanochtend). Een halfuur heb ik aan de telefoon gehangen zonder dat ik nuttige informatie heb gehoord, laat staan een mens gesproken heb, vooraleer ik mijn gsm heb dichtgeklapt en uit pure frustratie tegen de grond heb gegooid.

Vanmiddag kwam Dave thuis en die heeft me een prachtige website laten zien: www.gethuman.com Op deze website vind je de 'cheat sheet', namelijk wat je moet doen om 'human customer service' aan de telefoon te krijgen. Vooral praktisch voor mensen die in Amerika wonen. ;-)

Ik heb onmiddellijk terug gebeld en exact gedaan wat op de website stond (Press 0; say "agent," say "yes"; say "domestic" or "international" as appropriate) en ik had op minder dan 1 minuut een mens aan de telefoon (en dan nog wel iemand die mij kon helpen)! Ik ben zo blij als een klein kind dat de sleutel van de snoepkast gevonden heeft... ;-)

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

k Heb het onmiddellijk in mijn favorieten gezet...

Groetjes,

hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

7:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

'k Had daar een aantal weken geleden nog een blog post over geschreven, die Marijke zelfs had nagelezen. Maar dat was ze blijkbaar vergeten. ;-)

http://www.serviceunplugged.com/blog/?p=23

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

allé, ik ga dat ook eens moeten proberen. Bedankt voor de tip :-)

www.veerle.us/veerle

9:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hum hebben ze geen braziliaanse versie? Superhandig lijkt me.

4:28 PM  
Blogger Annemiek said...

Leuk he, het werkt echt!

5:02 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Hehe, super! Doet me denken aan die cheat codes in de goeie ouwe computerspellekes. Dave, dat toont nu wel aan dat Marijke niet veel oor heeft naar jou verhalen ;-)

9:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hm, ik was het al vergeten, maar inderdaad, daar heb ik me in de us ook vaak aan geërgerd.

12:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik kan inmiddels geen telefoon menu meer horen. Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. En het lijkt wel een firus want elk bedrijf is er bijna mee besmet.
En wat te denken van die menu's waarbij je een antwoord moet inspreken....

Deze site heb ik in mijn favorieten gezet. Komt vast snel van pas.

Gr petra

2:25 PM  
Blogger Paul said...

Ook ik zet deze site meteen in mijn favorieten.
Ik erger mij namelijk ook altijd dood aan die computers.

Bedankt

8:07 AM  

Post a Comment

<< Home