Monday, July 09, 2007

Duboce Triangle

Vandaag ben ik gaan wandelen in Duboce Triangle, een minder bekende buurt van San Francisco, gelegen in het centrum van de stad tussen The Castro, The Mission en The Lower Haight neighborhoods. Merk op dat ik "neighborhood" tegenwoordig zonder "u" schrijf, ik ben helemaal veramerikaniseerd en pas nu ook de Amerikaanse spellingsregeltjes toe. ;-) Duboce Triangle is waarschijnlijk minder bekend omdat er geen "commercieel centrum" (lees: straat met winkels) is. Wel vind je hier mooie Victoriaanse huizen, een leuk parkje (Duboce Park natuurlijk), verschillende "pocket parks" (kleine parkjes langs de kant van de weg) en mooi weer (de buurt is beschermd tegen de mist door Twin Peaks). Ik heb genoten van mijn lunch op een terrasje in het zonnetje want hier was het vandaag 23 graden. In Belgie regent het nog steeds zeker?! ;-)


2 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Idd, het weer hier in Belgie is niet echt zomers. Ik vertel iedereen altijd maar dat de zomer in SF niet zo super is (foggy etc.), maar misschien moet ik daar toch maar is op terugkomen. ;-)

12:21 AM  
Blogger Janatoon said...

De moesson is dit jaar ook voelbaar in Belgiƫ, niet alleen in India (waar het trouwens de laatste dagen bijna niet geregend heeft). Tot nu toe dus nog niet 'jaloers' gekeken naar het (terrasjes-)weerbericht uit Belgiƫ...
Groetjes!

8:03 PM  

Post a Comment

<< Home