Tuesday, July 03, 2007

Life At The Clinic

Vandaag was een 'werkdag' voor mij (lees: ik ging naar de kliniek om te proberen de taken die ik normaal op een uurtje afwerk over vier uur te spreiden). ;-) En twee zaken zijn me bijgebleven:

1. Ik moet dringend terug een cursus Spaans volgen! De Mexicaanse vrouw die ik aan de telefoon kreeg (en die ik zelf in het Spaans probeerde te helpen aangezien er niemand aanwezig was die Spaans sprak), was dus niet zwanger en wou ook geen abortus. Haar dochter wou niet zwanger worden en wou gewoon aan de pil! Oeps, gelukkig kon ze erom lachen en ben ik er toch in geslaagd een afspraak voor de dochter te maken.

2. Stel je voor: Iemand heeft geen geld om een 'health care insurance' af te sluiten (zoals helaas heel veel mensen in de VSA), die komt dus naar een 'free clinic' (waar vrijwilligers, zoals ik, voor die persoon hun tijd en geld opofferen), ze steekt zelfs geen dollar in de donatie-enveloppe (die we aan al onze patienten geven in de hoop toch nog een beetje geld te krijgen aangezien elk bezoek ons ongeveer 500 dollar kost), hangt een zielig verhaaltje op en wat haalt ze dan uit haar handtas als ik haar id (rijbewijs) vraag? Een gloednieuwe iPhone! En daar dan nog wat mee staan showen ook. Kijk, daar komt mijn haar dus recht van omhoog en lopen de rillingen over mijn rug. Ik heb me heel erg moeten inhouden om dat mens niet buiten te zetten en haar nog een schop onder haar kont te geven ook (die was er dik genoeg voor, ze was duidelijk niet ondervoed), maar dat zou tegen 'clinic policy' geweest zijn (en dan zouden we 'gesued' kunnen worden). Zij kon duidelijk wel betalen voor health care terwijl ik vandaag alleen al 14 mensen heb moeten weigeren omdat we geen afspraken meer hebben tot eind juli. Ik haat mensen die profiteren van onze (lees: vooral mijn) goed-doenerij. ;-) (En o ja, ik heb wraak genomen: ze had me gevraagd geld bij te steken in de parkeermeter terwijl zij binnen was, dat ben ik 'vergeten' en nu heeft ze een boete. 't Is maar iets klein, maar ik voelde me toch al een pak beter.) ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home