Wednesday, July 18, 2007

Singing in the Rain!

Vanochtend tijdens mijn "work-out" (klinkt ongelooflijk chic, maar het wil gewoon zeggen dat ik mijn kilometertjes aan het afmalen was op de loopband) was er "breaking news" op televisie. Iedereen denkt dan onmiddellijk aan grote rampen (een zware aardbeving, een neergestort vliegtuig,...), maar nee, het breaking news was het feit dat het regende in de Bay Area!! ;-) Het heeft hier namelijk nog nooit geregend op 18 juli.

Een ongelooflijke hoeveelheid van 0.01 inch regen (0,0254 centimeter, dat noemen ze in Belgie zelfs nog geen regen, dat is een droge dag daar) is er gevallen, en die heeft ervoor gezorgd dat 40 electriciteitscabines in panne vielen en 10000 inwoners van de East Bay zonder electriciteit zaten. Blijkbaar wordt het stof bovenop de transformators nat, dat wordt modder, en die wordt door de "regen" in de transformator gesluisd (want de regen is niet krachtig genoeg om de modder weg te spoelen), en daar ontstaat kortsluiting. En dat allemaal omwille van een paar druppeltjes regen...

2 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Inderdaad, ik dacht dat het mistig was... maar als je goed oplette zag je inderdaad dat het regende.

9:42 PM  
Blogger Annemiek said...

Ik had niet gedacht dat het daar zo weinig regent. Pff dat het dan meteen voor zo'n problemen zorgt!

4:32 AM  

Post a Comment

<< Home