Tuesday, July 17, 2007

Buena Vista

Het Buena Vista Cafe is wereldberoemd en helaas gelegen op Fisherman's Wharf, de grootste toeristenval van San Francisco, een plaats die ten allen tijde vermeden moet worden (zeker nu in het toeristische hoogseizoen). En raad eens waar Yvonne (een Duitse vriendin van mij) en ik maandagmiddag aan de toog zaten?! (Ja, ik zit 's maandags om 14 uur in de kroeg, ik ben een huisvrouw met een mini-huishouden, ik heb veel tijd.) ;-) In het Buena Vista Cafe dus, tussen de horden Amerikaanse toeristen. Al hebben we daar niet veel van gemerkt...

Het Buena Vista Cafe staat namelijk bekend om de Irish Coffees die er gemaakt worden, en die moesten we natuurlijk eens uitproberen. Volgens de overlevering werd de Irish Coffee hier uitgevonden, je kan het zelf nalezen op hun website www.thebuenavista.com Ik denk dat het eerder een toeristen-lokkertje is, maar ik kan je verzekeren dat de Irish Coffees sterk waren. Lekker zou ik ze niet durven noemen, maar dat ligt volgens mij meer aan de hoeveelheid whiskey die de barman in onze Irish Coffees goot (in plaats van 1 'jiggertje' whiskey kregen wij er elk 2 in onze Irish Coffee gekieperd). En zo waren wij dus maandagmiddag om 14.30 uur allebei straalbezopen. ;-)

Nee, nee, straalbezopen is overdreven, maar we voelden wel allebei het effect van de alcohol: We hadden het lekker warm (ondanks de dichte mist die er hing, en ja, die hing er echt, dat was geen zinsbegoocheling), de toeristen konden ons niks meer schelen en boodschappen doen was nog nooit zo leuk. Nu begrijp ik waarom al die toeristen naar Fisherman's Wharf komen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home