Monday, July 23, 2007

Drive-By Shooting

"A gunman opened fire Monday afternoon along a busy downtown San Francisco street, injuring one man and causing a scare for the many others who witnessed the shooting." Zo staat het neutraal beschreven op de website van de plaatselijke tv-zender. Het lijkt een berichtje van dertien in een dozijn, maar niet voor mij.

Ik stond namelijk op 20 meter van die plaats op de bus te wachten op het moment dat de shooting plaatsvond. Niet dat ik onmiddellijk besefte wat er gebeurde (ik had nog nooit 'live' schoten gehoord), maar de paniek was er wel: Mensen gilden en liepen weg, en schaaktafels werden omgegooid (op die plek zitten altijd een twintigtal mensen te schaken). De politie was er heel snel, de ambulance gelukkig ook (het slachtoffer heeft een kogel in de enkel gekregen, en verder is er niemand geraakt), en de rust keerde gauw terug. Ik ben ondervraagd door de politie, maar ik heb eigenlijk niks gezien (tegen de tijd dat ik doorhad wat er gebeurde, was het al voorbij).

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel onder de indruk ben van hetgeen gebeurd is, maar echt bang ben ik niet. Ach ja, het leven in de grootstad, het geeft een mens een onderwerp om over bloggen. ;-)

5 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Amaai straf. Ja, je leest bijna elke dag wel een berichtje als dat op sfgate, en vaak is het ook nog niet te ver van waar we wonen. Maar als je het dan zelf moet meemaken, amaai! Gelukkig is het voor jou allemaal goed afgelopen. Tegenover dat was mijn drive-by-egg-throwing aan Balboa park maar peanuts.

7:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Je schrikt je toch een ongeluk zeg. Ja het is inderdaad het leven in een grote stad, maar dan nog.

gr petra

7:27 PM  
Blogger Annelica said...

Wow! Precies wel 'exciting' zo in San Francisco wonen...
Scary - van die zotten die met een wapen rondrijden...

11:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Amai, je hebt weer wat beleefd zeg. Ik weet niet of ik onmiddellijk geweerschoten zou herkennen. Het is inderdaad goed blogmateriaal ;-).

12:51 PM  
Blogger Annemiek said...

Wauw, dat je dit zo dichtbij meemaakt. Dat is toch schrikken.

5:25 AM  

Post a Comment

<< Home