Thursday, August 23, 2007

Eindelijk Weer Samen

Na meer dan 20 dagen apart zijn Dave en ik sinds gisterenavond eindelijk weer samen: op hetzelfde continent (sinds maandag, bij mijn terugkeer in de VSA), en in dezelfde tijdzone / dezelfde stad / hetzelfde appartement / hetzelfde bed sinds gisterenavond. Eindelijk... ;-)

Ik was Dave gaan opwachten op de luchthaven nadat ik hem eerder op de dag verteld had dat ik zo moe was dat ik zeker al zou slapen als hij aankwam (rond 21.30 uur). Hij was dus erg verrast (maar wel blij) mij daar te zien.

Nu blijven we een kleine week samen in San Francisco en volgende woensdag vertrekken we dan voor 6 dagen naar New York City: vakantie! Maar voorlopig effe stressen want ik wil altijd goed voorbereid zijn (da's een beetje een 'tic' van mij, ik stel een hele planning op voor elke vakantie die wij nemen, compleet met websites, openingsuren van musea en winkels, vervoer,...) en d'er ligt nog een hele stapel boeken die ik moet doornemen vooraleer ik met een gerust hart kan vertrekken. Tips voor NYC zijn dus welkom (ik heb al wel beslist dat we enkel Manhattan gaan verkennen tijdens deze eerste trip, de andere wijken moeten wachten tot de volgende keer)!

5 Comments:

Blogger saskia said...

Hmm,

die tick van alles te plannen tot in de puntjes voordat k op vakantie vertrek ken ik. Toen we in schotland gingen wandelen wist k in welke dorpjes er een supermarkt was en in welke niet (we zijn verschillende mensen tegen gekomen die gewoon verondersteld hadden dat er in elk dorp wel een winkel was en dus een dag zonder eten zaten).

Ik ken voordat ik de tickets boek voor de vluchten en hotels, de openings en sluitingdagen van alles wat we willen bezoeken, de prijzen, de interessante rondleidingen, etc... Ja, k geef het toe, k ben een freak.

Maar het voordeel is, dat ik Pieter heb kunnen overtuigen, doordat onze reizen altijd zonder kleerscheuren waren, dat op vakantie gaan plezant is. Een notie, die hij voordien niet met reizen associeerde :)

5:18 PM  
Blogger Ilse said...

Hallo Marijke,
bereid je maar voor op een super vakantie. New York is de max! Wij waren er zelf in juli. Er staan heel wat restaurantjes en cafes vermeld op de blog van Jan uit Tahiti http://www.ottenbourg.com/blog/archive/2007_07_01_index.html. Misschien kun je daar wat tips opdoen. Amuseer jullie!

5:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Waw, geniet van NYC. Wij hopen er ook nog eens te geraken...

Groetjes,

7:15 PM  
Blogger Sylvia said...

Hoi Marijke,
Ook wij zijn dit jaar nog een weekje in NYC geweest. Helemaal te gek.
Erg onder de indruk waren wij van het (immigranten)museum op Ellis Island, wat goed te doen is in combinatie met een boottripje naar het Vrijheidsbeeld. Verder vonden wij het Museum of Natural History erg mooi.
Gegeten hebben wij o.a. in een leuke (niet toeristische) pub waar ze op woensdagavond bijvoorbeeld chicken wings als specialiteit hebben voor het luttele bedrag van $ 0.25 per wing (je besteld gewoon een bord wings met z'n tweeen en als je er nog meer wilt bestel je gewoon bij, daarbij drink je dan bier uit grote karaffen).
Hier is het adres mochten jullie ernaar toe willen:
Rathbone's
1702 2nd Avenue (tussen 89 en 88 street)
tel. 212.369.7361
Misschien hebben ze ook wel een internet site dat weet ik niet.
alvast veel plezier

5:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hallo Marijke,

Ik hoop dat je vakantie in Belgiƫ niet te waterig was. En veel plezier in NYC!

Groetjes
Liesbet

7:27 AM  

Post a Comment

<< Home