Tuesday, August 21, 2007

Home Sweet Home

Na een heel lange dag ben ik dan toch thuis geraakt gisteren. Een overzichtje...

5.50 am: Ben net opgestaan
6.30 am: Moet afscheid nemen van mama, Joost en Jef (en natuurlijk van Sam en Frodo) en vertrek naar Antwerpen
8.00 am: Wordt naar bushalte aan het Crowne Plaza Hotel gebracht, moet afscheid nemen van vader
8.10 am: Stap op Airport Express bus
9.10 am: Kom aan in Zaventem (veel file onderweg)
9.30 am: Ben al ingechecked en heb een upgrade naar business class gekregen (te danken aan veel vliegen, vroeg inchecken en vriendelijk doen), eindelijk eens in stijl de oceaan over ;-)
12.10 pm: Vlucht naar Washington DC vertrekt
1.00 pm: Besef dat business class niks voor mij is (veel te veel knopjes aan mijn stoel, ik krijg dat ding niet onder controle) ;-)
8.45 pm: We landen in Washington DC (binnen anderhalf uur vertrekt mijn vlucht naar SF)
9.45 pm: Sta nog steeds aan te schuiven aan 'Immigrations', paniek, zal vlucht naar SF missen
10.45 pm: Ben door 'Immigrations' geraakt en heb bagage afgegeven voor mijn volgende vlucht (weet niet wanneer die vlucht zal zijn, wegens vlucht gemist)
11.00 pm: Heb vlucht toch niet gemist, die had nog meer vertraging dan ik, gelukkig, kan nog net aan boord springen
11.15 pm: Piloot heeft mededeling (da's meestal geen goed nieuws, en dat is het ook deze keer niet), wegens storm (dat had ik al door het raampje gezien) moeten we wachten, we zitten dus vast op het tarmac
11.15 pm - 1.00 pm: Wachten, wachten, wachten (bliksem en donder langs alle kanten, veel regen, luchthaven gesloten)
1.00 pm: Groen licht, we mogen vertrekken naar het westen, worden gewaarschuwd voor hevige turbulentie onderweg
1.05 pm - 7.30 pm: Ik slaap (een primeur voor mij, ik slaap normaal gezien nooit in het vliegtuig), en merk niks van het slechte weer onderweg, blijkbaar was het erg te zien aan de groene mensen rond mij (en de geur van kots - sorry - in het vliegtuig),
7.30 am: We landen in SF, piloot verontschuldigt zich voor alle commotie onderweg (niks van gemerkt, gelukkig maar)
7.55 am: Daar is mijn bagage
8.00 am: Ik stap in de taxi
8.25 am: Ik steek de sleutel in de deur van ons appartement, word begroet door lieve briefjes van Dave (die zelf in New York zit), ben super-emotioneel
8.30 am: 't Is 11.30 uur 's avonds in San Francisco, en ik ben klaarwakker, jetlag here I come! ;-)

4 Comments:

Blogger Annelica said...

Lucky you dat je door die ellende bent heen geslapen. Nu heb je natuurlijk door al dat slapen ook de commentaren van 'ergerlijke' medereizigers gemist. Jammer ;-)

12:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Welkom terug Marijke!! We hebben je hier gemist. Wat een vliegverhalen toch weer... het loopt toch ook vaak verkeerd hé als je vliegt :-). Maar altijd interessante verhalen voor ons om te lezen.

12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wat een belevenis, leuke verhalen wel, nu nog wachten op manlief en alles is weer ok !

12:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

En ik die me beklaag als ik met de trein Van Frankrijk naar België kom. Volgende keer zal ik aan jouw belevnissen denken ;-)

Groetjes
Liesbet

7:31 AM  

Post a Comment

<< Home