Sunday, July 29, 2007

SF Marathon

Vanmorgen om 8.30 uur was ik al terug van mijn eerste uitstap van de dag, een wandeling naar de aankomstplek van de San Francisco marathon. Toch wel 5 minuutjes stappen van ons appartement. ;-) Helaas was ook de startplaats maar 5 minuutjes stappen van ons appartement, en aangezien de (eerste) start om 5.30 uur plaatsvond en gefilmd werd door cameraploegen in helicopters die boven ons appartement vlogen, was ik wel heel vroeg wakker deze zondag. :-(

Om 7.45 uur liep ik met mijn koffie (ja, ja, ook op zondag is Starbucks vroeg open) langs Embarcadero waar ik werd ingehaald door een man in sportoutfit met een nummertje op zijn rug die mij vroeg "What side?". Dat bleek de latere winnaar van de marathon te zijn, die nog voordat de verkeersgeleiders waren uitgezet al aan de laatste rechte lijn naar de finish bezig was. Gelukkig was er een agent die hem had opgemerkt en die hem dan op de motor begeleid heeft naar de aankomst zodat de arme kerel onderweg niet overreden werd. ;-)

Aan de finish was helemaal niks te beleven (wat wil je op een zondagochtend 8 uur?), en op een honderdtal toeschouwers na was het er helemaal uitgestorven. Het viel me wel op hoe fris en vrolijk de eerste mannen (en vrouwen) over de aankomstlijn kwamen gelopen, die zagen er beter uit dan ikzelf op dat gruwelijke uur...

2 Comments:

Blogger Annelica said...

God, was die aankomst al om 8u 's MORGENS??? Wanneer drinken die mensen dan koffie???

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zelfs op zondagochtend ben je een vroege vogel... erg knap.

5:06 PM  

Post a Comment

<< Home