Wednesday, August 15, 2007

De Sint

Vandaag is het moedertjesdag, in Antwerpen dan toch, en die dag hebben we met alle kinderen (ik, en mijn broers Jelle en Joost) bij mijn mama doorgebracht. Veel eten en drinken, en heel veel lachen.

Mijn moeder is iemand die niks kan weggooien en ze kwam aanzetten met een 'classeur' (ringmap) waarin ze allerlei documenten van ons bewaard had, o.a. veel brieven aan de 'Sint'. ;-) Ik heb waarschijnlijk tot mijn 25e brieven (en later mailtjes) aan de 'Sint' gestuurd omdat we dan nog altijd chocoladeventjes en een cadeautje kregen (en ook gewoon omdat het een leuke traditie is). Het is natuurlijk supergrappig om die brieven zoveel jaren later nog eens te herlezen. De laatste jaren moest de 'Sint' wel altijd een herinneringsmailtje sturen omdat wij onze plicht te verzaakten. En wat blijkt nu? Mijn echtgenoot heeft ook eens een mailtje aan mijn 'Sint' gestuurd, enkele jaren geleden toen hij nog niet mijn echtgenoot was, maar wij al wel samenwoonden in Lier. Ik heb die mail nooit gelezen, maar vanavond vond ik hem in de ringmap en ik heb er toch wat traantjes om gelaten, nu ik hier in Belgie zit en hij in het verre San Francisco (en dat al 2 weken lang, met nog een week in het vooruitzicht). Een bloemlezing:

"... Ik heb mijn handen vol met mijn lieve vriendin, maar nu vond ik toch even tijd om u een briefje te schrijven." "... Jammer genoeg moet ik toegeven dat ik niet altijd even zoet ben geweest. Ik bedoel: die handen die ik vol heb met mijn vriendin, wel euh, hoe moet ik het juist zeggen. Ik bedoel eigenlijk, zoals je al voelt aankomen waarschijnlijk, dat ik, zonder natuurlijk te gedetailleerd te zijn, euhm, al een tijdje in zonde samenleef. Maar hier neem ik wel de schuld op mij, daar ik nog niet 'de vraag' gesteld heb." "Met deze vrees ik toch even dat ik dit jaar geen kadootje verwacht. Toch was ik al heel blij met uw berichtje."

Zo lief! Een mailtje sturen naar de Sint en de schuld op zich nemen over het 'in zonde samenleven' om ervoor te zorgen dat ik toch chocoladeventjes kreeg. ;-) Dave, ik zie je graag, en ik kijk er enorm naar uit om terug in San Francisco bij jou te zijn... x

1 Comments:

Blogger Annemiek said...

Wat schattig om zoiets tegen te komen, en leuk om die herinneringen nog eens op te halen. Wat goed dat het bewaard is gebleven.

12:31 PM  

Post a Comment

<< Home