Friday, August 03, 2007

Die domme Belgen toch...

Shame on you, Belgische mede-reizigers op vluchten UA0914 en (vooral) UA0950, jullie hebben me verlegen gemaakt. Hopelijk generaliseren de Amerikanen die jullie gezien hebben minder dan jullie dat zelf deden, anders denken zij nu dat alle Belgen ongemanierde, ongeletterde boerenpummels zijn. ;-)

Ergernissen:

Als er op jouw boarding pass staat 'seating area 3' dan wil dat zeggen dat je pas aan boord van het vliegtuig mag als ze 'seating area 3' omroepen (en voor diegenen onder jullie die eraan twijfelen: de volgorde is 1-2-3-4, dat is zelfs in Amerika zo). Gelieve er rekening mee te houden dat andere mensen wel 'seating area 1' hebben en dus voor jullie mogen boarden. Dit systeem werkt snelheid en orde in de hand, als iedereen tenminste zo intelligent is van het te volgen. Jullie waren degenen die het systeem niet begrepen en dus voor vertraging en ergernis zorgden (waar de immer beleefde Amerikanen zelfs geen nare opmerking over maakten, terwijl jullie wel over hen stonden te roddelen). Het helpt ook niet om in de (smalle) doorgang naar het vliegtuig te staan wachten tot ze jouw seating area afroepen, je gaat er geen minuut sneller door in het vliegtuig zitten (integendeel zelfs) en je maakt jezelf absoluut niet populair.

Amerikanen brengen eten mee aan boord van het vliegtuig (McDonalds enzo), daar moet je geen boze blikken over werpen (het is niet verboden) en al helemaal niet naar wijzen. McDonalds is nog steeds te verkiezen boven alle rommel die ze je voorschotelen tijdens de vlucht, zoals jullie ook beseften toen jullie kokhalzend boven jullie vliegtuig-prak hingen en watertandend naar onze hamburgers keken. Pech! Mij heeft het gesmaakt.

Als je perse door het vliegtuig wil wandelen om bloedklonters in de benen te vermijden (ze hebben waarschijnlijk tijdens het VTM-nieuws eens gezegd dat dat noodzakelijk is tijdens lange vluchten, al zeiden ze daar waarschijnlijk ook bij dat je veel water en geen cola moest drinken, maar da's lang niet zo spectaculair, dus dat doe je niet), houd je dan niet vast aan de hoofdsteunen van de stoelen van andere passagiers en trek je er al helemaal niet aan voort. Je maakt zo de andere passagiers wakker of schudt ze zonder reden door elkaar, en nogmaals, Amerikanen zijn heel beleefd en zullen daar geen opmerking over maken, maar da's nog geen reden om ze boertig te behandelen.

O ja, als je ervanuit gaat dat er niks in Amerika even goed of even mooi (of god verhoede, zelfs beter of mooier) zou zijn als in Belgie, doe ons dan allemaal een plezier en blijf thuis in je boerengat zitten. Daar werk je alleen de mensen die je kent op de zenuwen, en je brengt ons land niet in diskrediet.

Mijn vermoeidheid begint serieus door te wegen, maar dit moest toch eerst effe van mijn hart. ;-)

8 Comments:

Blogger Annelica said...

Hm, je hebt precies goeie vrienden gemaakt op die vlucht ;) Wel leuk als zij denken dat je Amerikaan bent en je hen niet kan verstaan, terwijl jij hen lekker toch kan afluisteren!

10:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zijn we een beetje knorrig? Ik kan je er wel in vinden. Ik word er ook verschrikkelijk zenuwachtig van als ze achter me met hun knieƫn tegen mijn rugleuning beginnen beuken. Mijn luchtzieke dochter kon dat de laatste vlucht ook niet echt appreciƫren......
Sarah

12:00 PM  
Blogger saskia said...

Nu ff de anti-west-vlaming toer opgaan. Het waren zeker west vlamingen (hihi generaliseren :)). Ach k ken ook limburgers die even erg zijn :).

Zo kreeg ik overlaatst commentaar in Belgie, dat k toch maar amerikaans engels sprak. Dat was op zo een denigrerende toon, van het is niet zo goed als brits engels. Waarbij ik ondertussen in mijn eigen hoofdje dacht: gvd, wat zit je te zeuren, door die 10 maanden is mijn engels stukken beter als dat van jou, met of zonder accent.

En als je denkt dat het thuis allemaal beter is, dan heb je groot gelijk Marijke, dan kunnen ze best onder hunne kerktoren blijven zitten. Belgen kunnen zich toch zo superieur voelen en zo kortzichtig zijn (hoogstwaarschijnlijk maak k mij ook aan een paar van die dingen schulden en nu ben ik weeral aan het generaliseren en geldt dit statement waarschijnlijk voor een groot deel van de wereldbevolking, belg of niet :))

10:38 PM  
Blogger blips said...

Als Nederlandse Amerikaan kan ik zeggen dat dit ook Nederlanders hadden kunnen zijn, precies hetzelfde gedrag, roddelen over hoe stom we hier zijn maar intussen er wel naar op vakantie willen gaan.

8:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hear hear, en ook Nederlanders kunnen er wat van.

2:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ach nou ja ik heb ook wel eens asociale amerikanen in het vliegtuig tegen gekomen. Dus ook die zijn er!

3:47 AM  
Blogger Kevin said...

Ach ja, het zit in ons bloed om overal commentaar op te geven en te doen alsof we beter zijn dan de rest. Ik kan me daar ook enorm aan ergeren, maar tegelijkertijd maak ik me er ook aan schuldig (en dat irriteert mijn Amerikaanse vrouw ook mateloos :P) Zal het misschien zijn omdat we in realiteit een minderwaardigheidscomplex hebben?

9:23 AM  
Blogger Zaandra said...

Hahaha...heb echt genoten van het stukje ergernis dat je hier neerschreef. Belgen en in de rij staan gaat niet samen, dat is 1 en misnoegd naar anderen kijken dat is ook iets typisch! Ben ik nu aan het veralgemenen???
Geniet van je trip in Belgie en kijk niet te veel naar het VTM journaal, het zou je nog op nare gedachten brengen tijdens de terugvlucht;-)
Groetjes

1:06 PM  

Post a Comment

<< Home