Sunday, September 09, 2007

New York City (Day 4)

De enige manier om een zomerse zondagochtend in New York door te brengen, is met koffie, H&H bagels en de New York Times in Central Park. Bij gebrek aan tijd om de NY Times te lezen, hebben we het bij koffie en bagels gehouden, op een bankje in het park, lekker "people watchend".


Na ons ontbijt zijn we verder door Central Park gewandeld (hier kan je makkelijk een hele dag in rondlopen), en hebben we het Guggenheim Museum bezocht. Helaas stond het gebouw (ontworpen door Frank Lloyd Wright) volledig in de stellingen, dus langs de buitenkant was er niks aan te zien. Binnen kon je de structuur wel zien, en dat was ook bijna het enige dat wij de moeite waard vonden, want de collectie viel flink tegen. Ik denk dat er wel 4 zwartgeschilderde doeken hingen, met als titel "zwart vlak" ofzoiets, van 4 verschillende 'artiesten'. De eerste die zoiets doet, vind ik nog grappig, maar de 3 volgende vind ik belachelijk (en het doet me bedenkingen krijgen bij het Guggenheim).


We zijn dan terug door Central Park gewandeld, hebben een kijkje genomen bij de memorial voor John Lennon "Strawberry Fields", en zijn dan langs het gebouw waarvoor hij werd neergeschoten (The Dakota Building, waar zijn weduwe nog steeds woont) naar Gray's Papaya gewandeld. De beste hot dogs van New York (volgens de kenners, en wij vonden ze ook heel goed)!


Daarna zijn we nog maar eens Central Park doorgewandeld, om op de hoek met 5th Avenue uit te komen, en die vervolgens richting zuiden te volgen. Dit stuk van 5th Avenue is de bekendste winkelstraat van Amerika (waar ik tot mijn eigen stomme verbazing en Dave's grote geluk slechts in 1 winkel binnen geweest ben).

Vlakbij ligt het Museum of Modern Art, en daar hebben we dan ook nog een paar uurtjes doorgebracht. Dit is het ongelooflijke museum, waarbij je precies in een kunstencyclopedie rondwandelt. Zeer indrukwekkend! (Foto's heb ik al gepost op 2 september.)

En de dag bleef maar duren, want na ons tweede museumbezoek van de dag, hebben we nog een bezoek gebracht aan Top of the Rock, het observatieplatform boven op Rockefeller Center. Het uitzicht van hierboven is adembenemend, en ik raad iedereen dan ook aan om dit zeker te doen! Persoonlijk vind ik het best om Top of the Rock te bezoeken in daglicht, en dan Empire State Building 's nachts.



We hebben nog een stukje gegeten in het Rock Center Cafe, zijn terug naar ons hotel gewandeld en zijn als een blok (allez, 2 blokjes) in slaap gevallen. Zondag was zonder twijfel onze drukste dag in NYC...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home