Friday, August 31, 2007

The Big Apple

Mijn eerste indrukken van New York City:
- Het is hier warm! Op straat valt het meestal nogal mee (25 - 27 graden, en als je beweegt, krijg je nog de indruk dat er wat wind is), maar als je de metro in gaat, wandel je precies met kleren en al de sauna binnen.
- Het is hier druk! San Francisco is echt een klein provinciestadje vergeleken met deze mastodont, 8 miljoen inwoners (en dan reken ik de tienduizenden toeristen er nog niet bij) die blijkbaar de hele tijd in beweging zijn, je moet het zien om te geloven.
- Het stinkt hier (waarschijnlijk omwille van bovenstaande puntjes).
- Manhattan is veel kleiner dan ik dacht. We hebben donderdag een cruise rond het eiland gedaan, en het is echt veel compacter dan het eruit ziet op een kaart (ik ga er dus vanuit dat de andere 'boroughs' veel groter zijn.
- Times Square benadert mijn voorstelling van de hel: tienduizenden toeristen, waarvan vele in sandalen met sokken aan (of Crocs), die allemaal naar boven kijken ipv rond zich, die stoppen zonder aan andere mensen te denken, en dat alles op een plaats met de meeste neon-reclames die ik ooit gezien heb.
- The Metropolitan Museum is gigantisch! We hebben er vandaag een tourtje in gemaakt, en we stonden versteld van de kwaliteit van de werken en het gebouw (zonder twijfel 1 van de beste musea die ik ooit bezocht heb).
Wij gaan nog genieten van onze dagen hier, daar twijfel ik geen seconde aan... Een uitgebreid verslag volgt als wij terug in San Francisco zijn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home