Saturday, September 15, 2007

The Mindful Body

Ik wou al een tijdje naar de yoga-les, maar aangezien yoga hier als competitie wordt gezien (het strakste lichaam, de spannendste outfit,...), was het er nog niet van gekomen. Voor mij gaat yoga om stretchen en ontspannen, en is het zeker geen wedstrijd.

Enkele weken geleden had ik eindelijk een introductie-cursus yoga gevonden bij The Mindful Body. The Mindful Body is een van de vele yoga-plaatsen in San Francisco, maar een van de weinige die me relaxed leek.

De komende vier weken gaan Dave en ik dus elke zaterdag samen naar de yoga-les. En het is al super meegevallen: de lesgeefster is heel goed, de poses zijn niet te moeilijk (al was de 'downward facing dog' vandaag niet simpel), en onze mede-studenten zijn ook niet de standaard 'snob yuppies' die je hier normaal gezien tegenkomt. ;-)

3 Comments:

Blogger saskia said...

ik was ook aan het denken om een yoga/pilates les te gaan volgen. Ook vooral om het stretchen, maar k word afgeschrikt door al die extreem magere meisjes hier op de unief. Ik voel mij dan altijd zo lomp als k mijzelf dan bezig zie in de spiegel in vergelijking met die anderen. Ik ben er dus nog niet uit ...

9:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik vraag me af hoe je Dave hebt kunnen overtuigen om mee te gaan naar de yoga ;-).

Hier heb ik ooit eens een cursus gevolgd in college, maar ik werd helemaal gek van al het: "and now we become one with the earth" en al zo'n crap. Het was eerder lachwekkend voor mij hoe serieus iedereen dat nam. Misschien als de yogales zonder al die zever geweest was had ik effectief nog wel verder lessen willen nemen.

6:47 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Wow, het is precies wel hip tegenwoordig om iets dergelijks te doen. Sofie staat ook elke woensdag en vrijdag een half uur vroeger op om pilates les te volgen op Berkeley.

Dave wordt inderdaad soft... :D

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home