Thursday, September 13, 2007

50 Jaar Helvetica

In het Museum of Modern Art in New York loopt momenteel de tentoonstelling "50 years of helvetica". Het is geen groots opgezette tentoonstelling, maar wel een hele mooie en interessante. In de tentoonstelling hingen verschillende voorbeelden van "helvetica" in alledaagse toepassingen (posters, borden,...).

Helvetica wordt gezien als een van de belangrijkste (zo niet het belangrijkste) lettertypes van de twintigste eeuw: eenvoudig, mooi geproportioneerd, duidelijk. Ik ben een groot fan van dit lettertype, en vind het een van de mooiste ooit uitgevonden. Maar he, ik ben dan ook een nerd die op zulke dingen let (da's nog een van de overblijfselen van mijn marketing-jobs). ;-)

Onderstaande foto was voor mij het mooiste dat er hing, zo simpel en zo effectief, je krijgt gewoon zin om naar de bibliotheek te gaan en te beginnen lezen.

1 Comments:

Blogger Sofie & Bart said...

Ik wist niet dat je zo'n stijl freak was. Ik ben ook helemaal into lettertypes en probeer dan ook mijn presentaties in mooie lettertypes te maken. Iedereen zegt wel altijd dat je "arial" moet gebruiken omdat dat meer leesbaar is, maar ik zie liever een mooi, ietwat elegant lettertype.

12:21 AM  

Post a Comment

<< Home