Tuesday, January 09, 2007

The Nerds Have Invaded!

Vanochtend is in het Moscone Convention Center (het conventiecentrum vlakbij ons) Macworld Conference and Expo 2007 van start gegaan. En zoals de traditie het wil, geeft een mannetje in jeans en zwarte coltrui op de eerste dag een speech (de 'keynote') waarvoor de mensen vanochtend rijen dik stonden aan te schuiven in en rond Moscone (waardoor het verkeer weer hopeloos in de knoei geraakte). Dat mannetje is Steve Jobs, ook wel bekend als 'god' voor de duizenden mac-nerds die op deze conferentie afkomen. De belangrijkste mededeling was blijkbaar dat Apple nu ook een telefoon op de markt zal brengen (niet zomaar een telefoon natuurlijk, iets speciaals waar ze weer veel te veel geld voor zullen vragen), de iPhone.

Ik voorspel nu al dat mijn teerbeminde echtgenoot Dave hier vanavond de voordelen van dat toestelletje aan mij zal uitleggen en aan zijn betoog zal beginnen waarom wij dat nieuwe stukje technologie perse moeten hebben... ;-)

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hij heeft gelijk en wel hierom;

"Everybody hates their phone, and that's not a good thing. And there's an opportunity there." Jobs told Time for a rather interesting and revealing piece chronicling the genesis Apple's new iPhone. (We didn't realize for sure that the iPhone can't use its WiFi to download tracks over the air, for instance.) What started more than two and a half years ago as a foray into tablet computing to counter Microsoft's efforts (whodathunk, Apple really was thinking of building a tablet PC), which inevitably led them to creating the iPhone. If you're the type wondering things like why the new device doesn't have rubber feet, check out the piece, it's a good read.

5:46 PM  
Blogger saskia said...

Het grootste nadeel:

Cingular is de the only official network dat met iphone zal supporten. En Cingular is nu niet klantvriendelijk (k kan mij niet uitspreken over andere bedrijven, maar k ben een beetje lastig op Cingular).

7:39 AM  
Blogger marijke said...

Dat geluk heeft hij dan alvast: Wij zijn allebei bij Cingular!

7:40 AM  
Blogger Unknown said...

Hij heeft andere speeltjes op zijn verlanglijstje ... 't Ventje ;-)

12:47 PM  
Blogger saskia said...

Als de wii ertussen zit, nodig ik mijzelf binnenkort eens uit in San Fransisco :)

7:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Wij moeten er al kopen voor mensen in Belgie... voorlopig kan ik nog "nee" zeggen tegen de iPhone omdat het toch nog net iets te duur is... maar ja, hoe lang gaat het duren voor wij ook bezwijken?

3:51 PM  
Blogger Sofie & Bart said...

Ja, Cingular is dikke miserie. Anekdote. Ik was eerst bij T-mobile, maar heb mijn nummer laten overzetten naar Cingular, omdat we in onze vorige kelder met T-mobile geen bereik hadden. Volgens Cingular zou ik enkele dagen moeten wachten op de overschakeling. Na twee weken (en herhaaldelijk bellen naar customer service) kon ik steeds nog enkel maar zelf bellen, maar niet opgebeld worden. Miserie. Dan terug naar Cingular in Palo Alto. Toppunt van al: daar laten ze mij in de winkel naar customer service bellen. Bij customer service zeggen ze dat ze niet weten wat het probleem is, maar dat ze mij in de winkel dan maar (kosteloos) een nieuw nummer moeten geven. In de winkel willen ze dat natuurlijk niet doen.
Ik heb dan maar gewoon een nieuw abonnement betaald... maar kwaad dat ik was! Uiteindelijk heb ik nu 3 telefoonnr's: 1 bij T-mobile, een halfwerkend zelfde bij Cingular en een goed werkend, nog is bij Cingular.

M.a.w.: ik heb het gehad met evil Cingular, en voor mij dus geen iPhone!

6:25 PM  

Post a Comment

<< Home