Monday, October 09, 2006

Air Show

Donderdagochtend kreeg ik bijna een hartverlamming toen er ineens zes straaljagers (F18) boven de stad vlogen. Dat lawaai, en vooral het uitzicht waren heel beangstigend/spectaculair. Die toestellen mogen normaal gezien niet boven dichtbevolkte gebieden vliegen, maar voor Fleet Week in San Francisco wordt een uitzondering gemaakt. Donderdag en vrijdag hielden de Blue Angels en de anderen testvluchten, zaterdag en zondag was het dan tijd voor de echte show.

Donderdag en vrijdag was ik al gaan kijken, en toen was het nog heerlijk rustig (afgezien dan van het lawaai dat de vliegtuigen maakten), maar gisteren en eergisteren waren er weer een paar tienduizend mensen op de been. Het beste zicht had je op Fisherman's Wharf, dus waren Dave en ik vroeg vertrokken om een goed plaatsje te zoeken. En we hebben genoten! Wat die mannen (ja, vrouwen doen hier niet aan mee) lieten zien, was niet gewoon. Spectaculair! Het knapste waren natuurlijk de Blue Angels, maar ook de anderen lieten prachtige stukjes vliegwerk zien.

Het enige dat mij serieus tegen stak aan de hele show was de reclame die doorlopend gemaakt werd voor het leger. "Als jij ook een F18 wil vliegen, teken dan nu bij het leger!", "Thank you pilots for serving your country in the war against terror.",... Je kan ook het eten van de matrozen sponsoren, wat je volgens mij sowieso al doet als je je belastingen betaalt, maar je kan dat dus dubbel doen door geld over te schrijven aan restaurants in de stad, die dan matrozen gratis laten eten om hen te bedanken omdat zij 'ons' land verdedigen.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home