Sunday, September 17, 2006

Shopping for a Cause

Ik weet het: Dit is al de tweede keer deze week dat ik een stukje schrijf over shoppen, maar je moet schrijven over zaken waar je ervaring mee hebt. ;-)

Gisteren waren we eigenlijk onderweg naar Hayes Valley, een wijk in San Francisco die we nog niet echt verkend hebben, en we wilden maar even stoppen bij Macy's zodat Dave eens kon kijken of hij een winterjas vond. We zijn er de hele dag blijven hangen...

Macy's is volgens mij (voorlopig, tot het nieuwe shopping center de deuren opent) de grootste department store in San Francisco. Denk aan de Inno op de Meir in Antwerpen, maar dan minstens 10 keer groter. En dan heb ik het alleen over de vrouwenafdeling, de mannenafdeling zit nog op een andere locatie (aan de overkant van de straat). Als je ooit 'American Consumerism' in actie wil zien, raad ik je aan om eens op een zaterdagmiddag tot hier te komen. Persoonlijk vind ik het een dure winkel, maar da's omdat ik nu gewend ben aan het discount shoppen, de meeste items zijn nog steeds goedkoper dan in een Belgische winkel.

En gisteren liep er dan nog een speciale actie: Als je aan de kassa een kaart kocht voor 5 dollar, kreeg je 20% korting op al je aankopen en de 5 dollar ging naar verschillende goede doelen in de stad (shopping for a cause). Gelukkig was Dave eindelijk eens in een shopping-mood, en zijn we dus naar huis gegaan met een winterjas, verschillende paren nieuwe kousen en onderbroeken. ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home