Tuesday, September 12, 2006

Back In The USA

Na ongeveer 26 uur reizen ben ik gisterenavond rond 11 uur 's avonds thuisgekomen in San Francisco. Moest iemand ons willen bezoeken, een tip, vlieg nooit met American Airlines! Het begon al 's ochtends heel vroeg: ik had gebeld om te vragen wanneer ik nu juist kon inchecken (met al die nieuwe veiligheidsvoorschriften weet je dat nooit) en dat kon vanaf 4 uur voor het vertrek om 10.10 uur. Om 6.15 uur stond ik aan de incheckbalie, en om 7 uur hebben ze de incheckbalie geopend. Geen goed begin dus. De vlucht naar New York was zalig, ik heb nog nooit zoveel plaats gehad in het vliegtuig (blijkbaar heeft 9/11 toch nog steeds wat invloed, vooral op Amerikaanse reizigers). In New York moest ik normaal gezien 5 uur op mijn volgende vlucht wachten, het zijn er uiteindelijk 6 geworden en dan nog een uurtje stilstaan op de startbaan (zoals gewoonlijk in New York). Tijdens het wachten heb ik 5 uur naar CNN gekeken (geen vrijwillige keuze, die zender stond overal aan op de luchthaven) naar de 'nieuwsberichten' ivm 9/11. Gezellig hoor, 5 uur kijken naar vliegtuigen die in torens of het Pentagon vliegen, of ergens in the middle of nowhere crashen. ;-) Uiteindelijk bleek dan dat mijn vlucht toch niet van gate 44 zou vertrekken, maar van gate 4, maar niemand van American Airlines had het nodig gevonden om dat effe mede te delen aan gate 44. Dus toen ik wou inchecken werkte mijn boarding pass niet want ik had blijkbaar moeten 're-inchecken', maar niemand had me dat verteld. De vrouw aan de balie zei dat ik veel geluk had dat ik nog mee kon want dat het vliegtuig kleiner was dan hetgene waar ze de boekingen voor hadden aangenomen, en dat er dus mensen in New York zouden achterblijven. Ik heb haar dan effe uitgelegd waarom het voor hen sowieso interessanter was dat ik mee kon vliegen, want tegen dan was ik het hele spelletje meer dan beu. ;-) Ik sta nu waarschijnlijk geklasseerd als 'moeilijk geval'. Rond 12 uur 's nachts lag ik in ons bed (met Dave eindelijk weer eens naast mij) en om 3 uur was ik klaarwakker, duidelijk een geval van jetlag. ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home