Sunday, September 03, 2006

Back In Belgium

De reis is vlotter verlopen dan verwacht: geen extra veiligheidsmaatregelen gezien (laptops, gsm's, water, het mocht allemaal zonder problemen mee op het vliegtuig), een uurtje vertraging in New York (da's al beter dan de twee uur vertraging in New York tijdens de heenreis) en de bus van 10 uur die ik tegen alle verwachtingen in haalde in Zaventem (we hadden een paar uur goedgemaakt tijdens de vlucht over de oceaan dankzij een sterke rugwind en de bagage kwam supersnel van de band).

Tijdens de vlucht van San Francisco naar New York zaten enkele rijen voor mij een Amerikaanse moeder en haar twee zoontjes van twee en vier jaar, denk ik. Die jongetjes waren een beetje moeilijk aan het doen (niet willen blijven zitten, luid praten,...) maar dat is logisch in het vliegtuig, denk ik. Die moeder kon er helemaal niet mee lachen en ineens hoor ik haar zeggen: "Als je nu niet blijft zitten in je stoel dan komen de slangen van het vliegtuig (snakes on a plane, recente film in Amerika over - echt wel origineel - slangen op een vliegtuig) jou dood doen." Volgens mij niet echt pedagogisch verantwoord, maar kom, ik heb geen kinderen dus ik ken er niks van. Het had alleszins wel effect want de kleine bleef doodsbang in zijn stoel zitten. Een halfuur later begint die moeder ineens te roepen op dat kind, razend was ze. Wat was er gebeurd? Het jongetje moest plassen maar durfde niet rechtstaan om naar het toilet te gaan, omwille van de 'snakes', dus had die maar in zijn broek geplast! Ik vind dat een heel begrijpelijke en slimme reactie, maar die moeder was om te ontploffen (maar dat mocht niet van het boordpersoneel). Het werd helemaal leuk toen ze voorstelden om de jongen een andere stoel te geven voor de rest van de vlucht, de moeder mocht naast de stinkende stoel blijven zitten! ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home