Friday, August 25, 2006

Eten en Drinken

Hoewel je hier in San Francisco heel lekker kan eten en drinken, mis ik toch sommige dingen uit Belgie. Vooral gewone dagdagelijkse zaken. Een, zeker niet volledige, lijst:
- gewone boterhammen met kaas, kippenwit en choco, niet tegelijk natuurlijk (er zijn misschien 3 bakkers in San Francisco die zelf hun brood bakken, echt designbrood dus en bijgevolg peperduur, en het andere brood dat hier verkocht wordt, komt volgens mij recht uit de fabriek en is niet te vreten)
- sandwiches en pistolets (zie hierboven0
- koffiekoeken (tenzij je die vreselijke, chemisch op smaak gebrachte, chemisch gekleurde dingen die ze hier in de patisserie-afdeling verkopen, meetelt)
- een smoske voor over de middag (hier zijn het slaatjes, burrito's, wraps,...)
- frietjes met mayonnaise (ze hebben hier honderd soorten mayonnaise, maar niet de gewone ordinaire frietkot-mayonnaise, en over de frietjes schrijf ik zelfs niks, da's helemaal om te huilen)
- witloof in den oven (ik lust helemaal niet graag witloof, maar nu ik het niet meer krijg voorgeschoteld, mis ik het wel)
- 'peekesstomp' met worst (hmm, ik eet eigenlijk geen varkens- of rundsvlees)
- bloemkool in witte saus
- de 'zalmpatatjes' van mijn mama
- paprika chips (1000 soorten chips, maar niet die gewone paprika chips)
- pasta die je niet moet gaan zoeken onder de kaas op je bord zoals gewoon is in Amerika
- chocolade!!!

Het leuke aan San Francisco is dat je hier heel multicultureel kunt eten (iets meer multicultureel dan Chinees in Belgie). Dave en ik hebben nog lang niet genoeg restaurantjes uitgeprobeerd, maar een voorlopige top 3 ziet er zo uit:
- Mexicaans (ik had nog nooit deftige Mexicaan gegeten voor we hiernaartoe kwamen, met 'deftig' bedoel ik dus andere dingen dan de 'guacamole')
- Amerikaans, meer specifiek Californisch (krab!!!, 100 soorten tomaat, verse vis,...)
- Thais (da's dus iets helemaal anders dan Chinees)

Staan ook nog op het lijstje om uit te proberen: marokkaans, pakistaans, steakhouse, japans, cajun, creools, cubaans, duits ('suppenkuche' is een duits restaurant in SF, ben heel benieuwd), fusion, grieks,... En van al die keukens zijn er minstens 100 restaurants in SF, dus ik moet nog lang niet beginnen koken. ;-)

3 Comments:

Blogger kastelke said...

Witloof zou je toch moeten kunnen vinden, maar dan wel onder de naam Belgian Andive.

1:10 PM  
Blogger ingping said...

This comment has been removed by the author.

9:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik woon hier nog maar een paar maanden, maar ik mis het belgische eten toch wel.Dezelfde dingen die jij zei, ontbijtkoeken, witloof in de oven, zelfs die goeie mayonaisse.

10:26 PM  

Post a Comment

<< Home