Friday, August 18, 2006

Drugs

Nu Ann en Tom naar huis vertrokken zijn, heb ik eindelijk aan mezelf toegegeven dat ik ziek ben. Ik heb een verkoudheid, gecombineerd met hevige keelpijn (die nu ook al doorstraalt naar mijn oren). Ik was braafjes anti-griep-pilletjes aan het slikken, Orofar-bolletjes aan het eten en hoestsiroop aan het drinken, toen ik ineens besefte dat mijn voorraad serieus aan het slinken was. Dus stond ik daarstraks in Safeway te kijken naar alle medicijnen ('drugs') die ze hier zomaar 'over the counter' (zonder voorschrift dus) verkopen. En raad eens? Ik heb niks durven kopen! Ik ben gewend aan softe medicijnen, oftewel homeopatische preparaatjes, maar dat is iets wat ze hier niet verkopen (of toch niet in Safeway over the counter). Je vindt hier wel pijnstillers waar je volgens mij een paard mee kan omleggen, slaappillen die mij voor 5 dagen onder zeil zouden laten gaan,... en dat allemaal zonder voorschrift! Ik zal wel een apotheek samenstellen als ik terug in Belgie ben voor mijn mini-vakantie want ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ik me niet echt beter ga voelen als ik die Amerikaanse drugs slik...

2 Comments:

Blogger kristine@BackinBelgium said...

Hopelijk terug snel beter... Ik heb hier ook een hele apotheekkast vol met gekende medicijnen uit Belgenland. Ik heb hier ook al in de rayons staan GAPEN naar de onmogelijke hoeveelheid medicijnen die je hier zo maar kan kopen. Ik had namelijk een zalfje nodig dat ik niet bij had... Onvoorstelbaar als je het niet gewoon bent he. Hopelijk vult mijn bezoek af en toe de apotheekkast wat aan.

10:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hello,

We zijn ook belg en wonen in de Silicon valley sinds enkele maanden. Ik heb een blog opgestart voor de nieuwe expat in Californie met allerlei "tips" :http://expatincalifornia.wordpress.com/

Groeten,

Ines

12:47 PM  

Post a Comment

<< Home