Tuesday, August 01, 2006

Home Sweet Home

Dave en ik zijn terug in San Francisco na een uitstapje richting Belgie voor het huwelijk van Ann en Tom. 4 dagen is echt wel te kort, dus in de toekomst zullen we proberen om langer te blijven.

Onze terugreis gisteren was een ramp. Zo een van de dagen die je liefst zo snel mogelijk wil vergeten, maar dat is onmogelijk omdat je de gevolgen ervan nog dagen ondervindt. Om half zeven 's ochtends vertrokken we naar het Crowne Plaza Hotel in Antwerpen waar we de shuttle bus van tien na zeven namen naar Zaventem (een heel goed systeem, voor 8 euro per persoon sta je aan de ingang van de luchthaven). Aangezien we de eersten waren om in te checken op de Delta vlucht naar New York en de vlucht hopeloos overboekt was, kreeg ik het aanbod om mijn stoel beschikbaar te houden voor passagiers 'on stand-by'. Nog nooit meegemaakt, maar het kwam erop neer dat ik een voucher voor 1000 dollar en een hotelovernachting zou krijgen als ze mijn stoel aan iemand anders gaven. 1000 dollar, daar kan ik een paar keer mee over en weer komen, dus ik zat echt wel te hopen dat ik niet zou vertrekken, maar helaas, ik mocht wel op het vliegtuig, dat met een vertraging van een uur richting New York vertrok (toen was het 12.30 uur). Na acht en een half uur vliegen stond het vliegtuig in New York JFK, helaas midden op het vliegveld en niet aan een gate zodat we dus niet konden uitstappen. Toen we uiteindelijk wel uit het vliegtuig geraakten, werkten de roltrappen niet en stonden er honderden mensen aan te schuiven aan 'customs', zodat we dus onze vlucht naar San Francisco gemist hebben. Positief was wel dat Dave een upgrade kreeg en we dus een ticket voor first class kregen (helaas slechts 1 ticket, ik mocht nog altijd in 'cattle class' gaan zitten). Gelukkig heb ik een heel lief ventje zodat ik in first class mocht gaan zitten toen het vliegtuig er eindelijk was, een half uur nadat we eigenlijk hadden moeten vertrekken. Effe uitrekenen: Het was dan 18 uur in New York, dus 12 uur 's nachts in Belgie (als dit niet klopt, zal Dave mij wel corrigeren, hij is de praktische persoon in deze relatie). ;-) Dan hebben we nog een uur staan wachten op de runway, want d'er stond een vliegtuig-file erger dan een maandagochtend op de Antwerpse Ring (de temperaturen in het vliegtuig liepen ondertussen goed op want in New York was het toen nog 31 graden). Na vijf en een half uur vliegen stonden we in San Francisco op de luchthaven (half zes 's ochtends dus in Belgie), en toen we uiteindelijk met de taxi thuis aankwamen, was het zeven uur 's ochtends in Belgie.

A day from hell dus...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home