Friday, July 14, 2006

Pre Season Sale

De solden zijn begonnen bij Nordstrom, een van de grote department stores in San Francisco. 'Niks bijzonders' hoor ik jullie denken (behalve de mannen: die vluchten naar de voetbalkantine en proberen de credit cards te verstoppen), en toch... 't Zijn solden 'the american way': pre season sales. Dat wil dus zeggen dat de nieuwe herfstcollectie nu met korting verkocht wordt, dat de prijzen eind juli omhoog gaan en dat er begin december nog een soldenperiode volgt. Begrijpe wie kan! Ik begrijp het alleszins niet, maar dat heeft me niet tegengehouden. ;-) De buit bedraagt een paar schoenen en een 'wrap top', heel bescheiden, ik weet het, maar ik ga deze week zeker nog eens terug.

Het probleem is nu wel dat de zomercollectie op wonderbaarlijke wijze uit de winkel is verdwenen, en dat ik nog steeds geen kleren heb om aan te doen op het huwelijk van Ann en Tom binnen 2 weken. Ik kan daar toch moeilijk aankomen in een tweed rok, een coltrui en laarzen?! Daar komt nog bij dat de outfits die Amerikanen passend vinden voor zo'n evenement (lange avondkleding, liefst in pastelkleuren) serieus op de lachspieren van ons nuchtere Belgen zouden werken. Ik heb dus nog een moeilijke zoektocht voor de boeg...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hallo Marijke,

Als je de Amerikaanse mode wil volgen met onzen trouw, hou je vooral niet in :-)
Ik ben er zeker van dat je succes zal hebben!

Groetjes,
Ann

1:39 PM  

Post a Comment

<< Home