Sunday, July 02, 2006

Mmm, Range...

Vanavond zijn Dave en ik bij Range gaan eten, een restaurant in The Mission. We waren er al eens eerder geweest, enkele maanden geleden, en toen hadden we ook echt genoten. Dat was vanavond ook weer het geval. Als je op restaurant gaat in San Francisco moet je wel voorbereid zijn op wachttijden, zelfs als je gereserveerd hebt. Wij hadden een reservatie om 8.30 uur pm en zaten ook effectief om 8.30 uur pm aan onze tafel (een unicum). Tegenwoordig zijn er zelfs restaurants die een extra 'fee' aanrekenen als je ook effectief op het afgesproken uur aan tafel wil zitten (gekke Amerikanen). Over het eten kan ik kort zijn: het was zalig lekker. Normaal gezien doe ik helemaal niet gek over eten (behalve over de chocomousse van mijn mama), maar deze chef maakt de lekkerste dingen klaar. Mijn 'appetizer' (= voorgerecht) was 'goat cheese and sorrel pasta with lime sauce', mijn 'entree' (= hoofdgerecht, 't zal wel een foute vertaling zijn zeker?) was 'atlantic cod with corn, fresh dug potatoes, bacon and lemon herb vinaigrette' en als dessert had ik zomerbessen met een citroencreme en cake. Alles was zalig lekker, het soort lekker dat tranen in je ogen brengt. De rekening was dan ook wel iets heviger dan andere restaurantrekeningen (ongeveer 60 dollar per persoon met cocktails en wijn inbegrepen), maar dat is het zeker waard, en dat was het zeker om onze 'one month anniversary' te vieren. Als je ons komt bezoeken, moet je hier zeker gaan eten.

Minpuntje was wel dat ik problemen had om mijn mes en vork vast te houden. We zijn namelijk al twee dagen Ikea-meubeltjes in elkaar aan 't knutselen, en omdat ik niet gewoon ben van te werken, heb ik drie vreselijke blijnen op mijn rechterhand gekregen van een schroevendraaier te gebruiken. Ik hoor jullie tot hier denken 'typisch Marijke'... ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home