Wednesday, August 02, 2006

Our First Earthquake!!!

Ik heb vandaag eigenlijk niks spectaculairs gedaan (het appartement gepoetst, boodschappen gedaan en aan het zwembad gelegen), en begon me een beetje zorgen te maken waarover ik zou kunnen schrijven vandaag. En sympathiek San Francisco heeft het probleem net voor me opgelost door ons te vereren met onze eerste aardbeving! Ja, ja, vandaag (2 augustus) om iets na acht uur 's avonds hebben we hier een 'quakeje' van 4.7 op de schaal van Richter gehad. Volgens locals is het een van de zwaardere en langere aardbevingen van de afgelopen tijd.

Ik zat in de zetel en Dave lag net in bed (jetlag) toen ineens gerommel weerklonk en het meubilair begon te bewegen. De zetel stond echt te daveren op z'n pootjes, en volgens Dave deed het bed net hetzelfde. Onze boekenkast moeten we misschien toch maar vastmaken aan de muur want die stond echt te shaken. ;-)

Heel grappig is dat nog geen minuut na de aardbeving de eerste posts hierover al op het internet staan. Blijkbaar was dit een zware aardbeving en zijn sommige mensen in paniek geraakt. Onze eerste reactie was "joepie, onze eerste aardbeving" terwijl je eigenlijk wordt geacht bij een aardbeving van deze omvang bescherming te zoeken in een deurpost of onder een tafel. We hebben dus nog heel wat te leren... Al bij al was het best wel spectaculair en heb ik er een adrenaline-rush aan overgehouden (misschien houdt die me wel effe wakker en geraak ik zo van m'n jetlag af). ;-) Nog even voor de bezorgde medemensen onder jullie: De aardbeving vond plaats op 42 mijl ten noordwesten van San Francisco, en er werden geen gewonden of schade gemeld.

1 Comments:

Blogger kastelke said...

Laat ons maar hopen dat dit je eerste, maar ook je laatste was (tenzij de andere veel minder 'zwaar' zijn)!

2:09 AM  

Post a Comment

<< Home