Saturday, September 09, 2006

Quizzen of Kwissen?

Gisterenavond ben ik eens ondergedoken in het Schotense quiz-kwis-milieu, en dat is even spannend als een nachtelijke wandeling in The Mission op een vrijdagavond (iets wat je beter niet doet als je een zwak hart hebt). Mijn collega-kwissers hebben zo vriendelijk gevraagd of ik iets over het avondje wou schrijven dat ik niet anders durf, zij hebben tenslotte erg hun best gedaan om mij het gevoel te geven dat ik sommige vragen echt wel zelf kon beantwoorden...

Eerst en vooral, stap af van het idee dat een quiz-kwis een ontspannend avondje uit is. Om dit elke week te doen, moet je zenuwen van staal hebben, heel veel nutteloze (en misschien ook enkele minder nutteloze) zaken weten en goed kunnen nadenken onder stress. Mensen die mij kennen, vragen zich nu af wat ik daar in hemelsnaam zat te doen. ;-) Wel, ik heb ons team aan een extra puntje geholpen door te weten dat op een bepaalde foto de wereldberoemde damesgroep 'def dames dope' stond. Oh god, dat ik dit durf toegeven op het internet (mijn reputatie helemaal om zeep)! Eerlijkheidshalve moet ik er nu aan toevoegen dat ik ons team ook een punt gekost heb door vol te houden dat het 'lichaampje van malpiggi' in onze oren ligt, en niet in de nieren (waar het dus blijkbaar wel ligt).

Gelukkig zat ik in een meer relaxte ploeg (of dat was toch de indruk die ik kreeg), want sommige andere teams waren echt geobsedeerd door het hele spelletje. Uiteindelijk zijn we 14e geeindigd op 27 ploegen, niet slecht als je weet dat dit de eerste kwis van het seizoen was en mijn teamgenoten dus nog een beetje moesten opwarmen (en ze met een vervanger, ikke dus, moesten spelen). Dat wou dus wel zeggen dat toen wij onze prijzen mochten gaan kiezen, de beste dingen al weg waren. Het boek 'kroniek van de sport 2001' dat ik zo graag mee naar huis wilde nemen, had dus helaas al een andere eigenaar gevonden. Volgende keer beter dus... ;-)

PS: Team 'op 't nippertje', bedankt om mij in te wijden in de wondere wereld van het quizzen-kwissen! Veel succes in het komende seizoen, en als jullie ooit volk tekort komen, laat mij dan gerust iets weten.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Leuk sfeerbeeld van gisterenavond !

Goeie terugreis !

Groetjes,

Wim

8:47 AM  

Post a Comment

<< Home