Thursday, October 05, 2006

It never rains in California...

Ik heb, denk ik, al verschillende keren geschreven dat het hier nog niet geregend heeft sinds onze aankomst hier in juni (en volgens inboorlingen had het daarvoor ook al 2 maanden niet meer geregend). Maar aan de periode van droogte is gisterenavond een einde gekomen: rond 16 uur begonnen de wolken samen te pakken, rond 18 uur vielen de eerste druppels en toen ik daarnet wakker werd, viel de regen nog steeds met bakken uit de lucht. Volgens de weermannen en -vrouwen is het slechts tijdelijk (we zouden vanaf het weekend terug droog weer en temperaturen tot 25 graden moeten krijgen) en zeer abnormaal voor deze tijd van het jaar. Normaal gezien begint het pas binnen vier weken te regenen (begin november) en dan regent het waarschijnlijk tot in maart. WTF? Niemand heeft mij verteld dat ze hier een regenseizoen hebben, dat staat niet in die toeristische gidsen! Als het morgen stopt met regenen, ga ik onmiddellijk een paraplu en een regenjas kopen...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Geen paniek: het regent van november tot ergens maart/april, maar zo erg is dat niet: om te beginnen gebeurt het zelden dat het dagen aan een stuk zwaar bewolkt is. En regen op vrijdagochtend, betekent sneeuw vrijdagavond en powder skiing op zaterdag in Lake Tahoe.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Die regenjas heb ik het afgelopen jaar maar een paar keer gebruikt.

9:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Als je op zoek bent naar een winkel met goeie regenjassen probeer dan "The North Face Outlet" in Berkeley, 1238 5th St, CA 94710. Die hebben geloof ik ook twee keer per jaar een heel grote sale (als ik me niet vergis Memorial Day & Labor Day), en dan is het echt de moeite om eens te gaan kijken.

11:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Die comment hierboven is van mij :-)

11:12 AM  
Blogger @nn said...

Oh nee geen regenjas, ook geen paraplu. Zo erg is het niet!

Het kan eens stevig regenen maar duurt niet lang. En als ze 'thunderstorms' verwachten is het soms zo van die zalige zachte motregen. Maar een regenjas? Nee dat doe ik althans niet, dat is voor Belgie en Nederland maar niet voor CA!

1:14 PM  

Post a Comment

<< Home