Thursday, September 28, 2006

Een historische dag...

Ja, ja, om jullie, trouwe bloglezertjes, van nieuws te voorzien, heb ik mij vanmorgen tot in het gloednieuwe, net geopende Westfield Center gewaagd. En geloof mij, dat was een beangstigende ervaring. Verkiezingen, daar komen ze hier hun bed niet voor uit, maar de opening van een nieuw shopping center, da's een evenement dat al maanden van tevoren wordt besproken en ingepland in de agenda. Verschillende duizenden mensen hadden speciaal een dag vakantie genomen. Men spreekt hier trouwens niet van de 'opening van de shopping mall' maar van een historisch evenement, iets dat in de geschiedenisboeken zal komen. Trust me, I'm not making this stuff up, ik verzin dit niet! ;-)

1.5 miljoen vierkante voet winkelruimte, daar is het Wijnegem Shopping Center niks tegen. 170 winkels waaronder 2 gigantische department stores (Nordstrom en Bloomingdales, voor de kenners), en in de kelder een 'food emporium' (denk aan een enorme, maar tegelijk heel chique kantine met tientallen restaurants). O ja, ik zou bijna het nieuwe cinema complex vergeten (in het shopping center, beste mensen) en de 2 spa's (elk verschillende duizenden vierkante voet groot, voor als je wat moe wordt van het shoppen). En dat allemaal midden op de hoofdstraat van San Francisco, wat dus wil zeggen dat er nog tientallen winkels en department stores binnen wandelafstand liggen. En voor de niet-wandelaars onder ons: de metro stopt in het shopping center, op 20 meter van het food emporium. Het mooiste van het hele shopping center is de grote koepel die nog uit vroegere tijden stamt en die heel mooi in het nieuwe gedeelte geintegreerd is, ik zal er wel een foto van maken als de drukte wat voorbij is (na Kerstmis dus).

Ik ben maar een halfuurtje binnen geweest want de drukte was echt vreselijk, maar ik wou effe gaan kijken want mijn favoriete burgemeester aller tijden (sorry, Patrick Janssens!) knipte het lintje door. En hij doet dat toch zo mooi... Zucht, Gavin... (sorry, Dave). Alle winkels deden speciale acties, wat er meestal op neerkomt dat je een cadeautje krijgt als je een credit card van die winkel aanvraagt (een credit card is geen klantenkaart, maar dus echt een credit card zoals een visa card bij ons), en dus stonden er overal ellenlange rijen wachtenden om een papiertje in te vullen en een Bloomingdale's paraplu te krijgen, of een Banana Republic pen,...

2 Comments:

Blogger kastelke said...

Zo grooot! Dat kan je je als Belgske niet voorstellen...

6:00 AM  
Blogger @nn said...

Oh Oh, spam!

7:50 PM  

Post a Comment

<< Home