Sunday, October 07, 2007

A Busy Weekend

Nu de officiele zomer weer voorbij is (ocharme, Belgie, 't was weer de moeite dit jaar!) en de officiele San Francisco zomer begonnen is (midden september tot eind oktober), volgt het ene drukke weekend hier op het andere.

Dit weekend is het o.a. Fleet Week, Castro Street Fair, Italian Heritage Parade,... Waar ik dit jaar allemaal niet naartoe ga natuurlijk omwille van mijn (ondertussen wereldberoemde) linkervoet (bedankt voor alle bezorgde commentaren, ik ga morgen een x-raytje halen). Maar dat wil niet zeggen dat ik niet mee 'geniet' van de festiviteiten.

Fleet Week is 'a celebration of the men and women of our armed forces' (ik veronderstel dat Dave en ik nu ook 'our' mogen zeggen, we betalen hier tenslotte belastingen), en houdt o.a. in dat oorlogsschepen op de baai paraderen, en peperdure straaljagers boven de stad kunstjes vertonen. Niet mijn idee van een 'celebration', maar kom, ieder diertje zijn pleziertje (ik sta ook niet alleen met die mening, heel veel inwoners van SF zouden Fleet Week - en dan vooral die straaljagers - liever zien verdwijnen). Sinds donderdag genieten we dus alle dagen minstens 2 uur van oorverdovend lawaai (SF is precies een belegerde stad), maar de stunts zelf zien we niet (die worden uitgevoerd aan de andere kant van de stad).

Castro Street Fair is een straatfeest waarvan de opbrengst naar verschillende goede doelen gaat, al veel fatsoenlijker dan de Folsom Street Fair, maar toch nog niet zo braaf als een Belgische braderij. ;-)

Maar ik blijf dus braafjes binnen zitten. Veerle komt me gezelschap houden: wij gaan lekker 'saai' zitten 'beaden', terwijl onze echtgenoten de (oorlogs)bootjes gaan bezoeken.

1 Comments:

Blogger Annemiek said...

Genoeg te doen daar. Jammer dat je er nu even niet aan mee kunt doen.

5:12 AM  

Post a Comment

<< Home