Friday, July 04, 2008

VDAB

Nu ik terug in Belgie woon, ben ik natuurlijk op zoek naar een nieuwe job. Ik heb me ingeschreven bij de VDAB, maar denk niet dat ik via deze weg een job zal vinden: Ik erger me namelijk dood aan hun website en heb al verschillende keren op punt gestaan mijn computer weg te gooien omdat ik zo gefrustreerd was. Ik zocht op: regio Antwerpen, voltijds, alle jobs (behalve studentenjobs), met als trefwoord 'marketing'. En kreeg als eerste zoekresultaat: jobstudent voor juli bij Randstad. Da's toch ongelooflijk?! En zo gaat het de hele tijd: als je zoekt op voltijdse jobs krijg je ook deeltijdse jobs, als je zoekt op 'regio Schoten' is de eerste vacature in Schelle, als het systeem aangeeft dat er 4 vacatures beantwoorden aan jouw zoekcriteria en je wil die bekijken dan blijken er ineens 157 vacatures gevonden te zijn (die geen van allen beantwoorden aan de zoekcriteria),... En zo'n idioot systeem zou mij aan een nieuwe job moeten helpen, ik denk het precies niet. Ik heb er ook enkele testen gedaan, en daaruit werd afgeleid dat de job die mij het meest zou liggen mandenvlechter of houtbewerker is (volgens mij een onmiddellijk ticket voor invaliditeit want ik ben vreselijk onhandig)! Hopelijk brengen Vacature of Jobat meer (wijzere) raad...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home