Tuesday, March 25, 2008

Meer Boeken

Tijdens onze vakantie heb ik nog twee boeken aan mijn lees-lijstje toegevoegd: "A Thousand Splendid Suns" van Khaled Hosseini en "The Memory Keeper's Daughter" van Kim Edwards.

Ik begon met erg hoge verwachtingen aan het eerste boek omdat het vorige boek van Khaled Hosseini, "The Kite Runner", zo goed was. Eigenlijk kon het alleen maar tegenvallen, maar dat deed het niet: Ik vind "A Thousand Splendid Suns" nog mooier en beter geschreven dan "The Kite Runner". Dit boek is nog aangrijpender dan het vorige. Zeker een aanrader.

"The Memory Keeper's Daughter" was een okay boek, maar geen uitschieter. Ik werd niet echt aangesproken door het verhaal en voelde me er ook niet bij betrokken, in tegenstelling tot het boek van Khaled Hosseini kwamen hier geen emoties in me op. Dit heeft waarschijnlijk met de schrijfstijl te maken, want het onderwerp vond ik wel goed gevonden.

En nu las ik even een leespauze in want er komt een vriendin op bezoek, dus ik zal de komende 10 dagen weinig tijd hebben om te lezen. Ik heb nu toch een voorsprong genomen op mijn goed voornemen. ;-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home