Friday, March 28, 2008

Heathrow Terminal 5

Gisterenochtend kreeg ik telefoon: Anne vanuit Londen om te zeggen dat ze toen al 2 uur vertraging had, maar op het vliegtuig zat en hopelijk snel zou vertrekken. Enkele uren later lees ik op De Standaard dat de gloednieuwe Terminal 5 op Londen Heathrow grote problemen kent en dat de meeste vluchten afgelast of uitgesteld zijn. Ik check de British Airways website en volgens hen is het vliegtuig van Anne op tijd vertrokken en zal het op tijd aankomen (raar, omdat ik zeker weet dat ze al 2 uur vertraging hadden voor vertrek). Enkele uren later is de vlucht verdwenen van de British Airways website, maar ik vind hem wel terug op FlightView (met ondertussen 3 uur vertraging). Nog wat later staat de vlucht terug op de British Airways website, weer zonder vertraging. Ik beslis om British Airways niet te vertrouwen en pas rond 20.30 uur op de luchthaven aan te komen, en ja hoor, het vliegtuig landt pas om 20.20 uur. Sommige mensen zitten dan al 3 uur te wachten in de aankomsthal op de luchthaven. Go BA!

Op de monitors zien we de passagiers aankomen (heel cool systeem, d'er hangen camera's in de gang naar de exit, je kan dus op het scherm zien wanneer 'jouw' passagiers aankomen): Allemaal met bijzonder weinig bagage, wat toch raar is voor een intercontinentale vlucht. En inderdaad, de bagage van de meeste passagiers staat nog in Londen (al hebben ze in Londen 3 uur extra gehad om de bagage op het vliegtuig te zetten). De bagage van de crew daarentegen is er wel bij. Anne is dus gisterenavond (uitgeput) aangekomen in San Francisco, haar bagage helaas niet. Hebben we vandaag ineens een goed excuus om te gaan shoppen... ;-)

2 Comments:

Blogger kristine@BackinBelgium said...

Ja Marijke, ook hier in LAX waren gisteren hun 3 vluchten met vertraging aangekondigd. Gelukkig waren mijn mama en zus niet met BA uit de nood geholpen maar met Lufthansa. (zie mijn blog)
De indienstname van die ultramoderne terminal blijkt dus toch niet echt van een leien dakje gelopen te zijn!
Have fun met je vriendin en zoals je zegt: HET PERFECTE EXCUUS OM TE GAAN SHOPPEN!
ENJOY...

1:29 PM  
Blogger Annemiek said...

Ik zag op het nieuws wat een gedoe dat is op Heathrow!
Veel plezier met je vriendin.

5:36 AM  

Post a Comment

<< Home